fredag 15 november 2013

äntligen fredagkväll!

Jag måste säga att välkomstkommittén som väntade när jag kom hem har mycket att lära. Men det är en historia för sig.

Folk som kommer till Gekås verkar ha för lite fritid. Kära nån vad hetsiga folk är. Jag gjorde ju dessutom misstaget att gå in på leksaksavdelningen... Det var en hysterisk massa av sammanfogade människor som suckade, stånkade och stönade. De himlade med ögonen och hade fullt sjå att ta sig från den ena hyllan till den andra. Ja, även jag var en av dem... Jag skulle kolla om jag hittade något mer skoj till Lilla L men jag upptäckte att jag lade mer tid till att titta på alla skumma människor som fanns runt mig. Ja, jag var en av dessa skumma människor förmodligen.

Folk tar verkligen fram sina rovdjursbeteenden i sådana sammanhang. De börjar morra åt varandra, dra och slita i saker samtidigt som de med våld kör på varandra med kundvagnarna. Jag kan nästan se likheterna med en lejonflock på savannen som ska försöka samsas om en slagen gnu.

Jag har nu handlat så mycket kläder, leksaker och pryttlar att jag är helt slut. Jag vet inte ens om jag fick tag på allt jag ville ha. Det var några saker som jag faktiskt sket i bara för att jag inte orkade leta på avdelningen där sakerna skulle vara. Men jag fick tag på det viktigaste. Det är saker överallt.

Jag köpte ex. en ny ridhjälm som känns som en billig livförsäkring eftersom min gamla försvunnit helt spårlöst! Det blev även lite sånt smått som bara är skoj typ toapapper med Hello Kitty.

Jag köpte även en ny pulka till lilla L så nu MÅSTE det bli snö. Jag som hatar vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar